Venture into Your Beauty with Valendan

نکاتی درباره سبک زندگی و مراقبت از مو

تغذیه تنها راه حمایت از موهای تان نیست. نحوه مراقبت روزانه از موهایتان نیز می تواند تفاوت هایی ایجاد کند. ممکن است عادت‌ها یا روش‌هایی داشته باشید که در واقع به موهای تان آسیب می‌رسانند و ریزش مو را بدتر می‌کنند. برای جلوگیری از مشکلات بیشتر این نکات را دنبال کنید.

1- موهای تان را با محصولات ملایم غیرصابونی بشویید.

استفاده از شوینده های دارای شوینده صابونی ریزش موهایتان را بدتر می کند. همیشه از شامپوی ملایمی استفاده کنید که رطوبت را از موهایتان از بین ببرد و با یک نرم کننده مرطوب کننده برای محافظت از موهای تان به پایان برسانید. همچنین در حین شستن ، موهای خود به آرامی آن را بشویید. کششش موها می تواند استرس بیشتری به ریشه های موهایتان وارد کند. همچنین می توانید از یک نرم کننده  مناسب مو برای کاهش شکستگی و موخوره مو استفاده کنید.

2- مدل موی آزاد داشته باشید که موهایتان کشش پیدا نکند.

شاید فکر کنید که مدل موی شما ربطی به ریزش مو دارد، اما تاثیر آن بیشتر ازآن چیزی است که فکر می کنید. یک نوع خاص از ریزش مو، آلوپسی(ریزش) مو کششی است، و می تواند به طور خاص ناشی از مدل موی سفت باشد که تارهای مو را از بین می برد. برخی از مدل‌های مو که باید از آن‌ها اجتناب کنید عبارتند از: میخچه‌ای، کش‌های تنگ، قیطانی یا قیطان‌های تنگ. همچنین از کشیدن موهای خود به عنوان یک عادت خودداری کنید. این می تواند به آن نیز آسیب برساند.

3- از استفاده از مواد شیمیایی یا حرارت زیاد روی موهای خود خودداری کنید.

رنگ کردن و سایر درمان های شیمیایی می تواند به موهای شما آسیب برساند، همانطور که گرمای زیاد ناشی از سشوار کشیدن یا فر کردن مو می تواند به موهای شما آسیب برساند. برای جلوگیری از بدتر شدن ریزش مو تا حد امکان از این درمان ها خودداری کنید. می توانید هر چند وقت یکبار موهای خود را با سشوار خشک کنید، نه هر روز. اگر این از سشوار استفاده می کنید، از حرارت کم سشوار استفاده کنید. بجای آن سعی کنید موهای خود را با حوله خشک کنید.

4- برای محافظت از موهای خود سیگار را ترک کنید.

ارتباط روشنی بین سیگار کشیدن و ریزش مو وجود دارد. اگر سیگار می کشید، بهتر است هر چه زودتر آن را ترک کنید. اگر سیگار نمی کشید، بهتر است برای حفاظت از زیبایی پوست و مو کشیدن سیگار را اصلا آغاز نکنید.

جدول محتوایی

سوالات خود را از ما بپرسید...