Venture into Your Beauty with Valendan

رژیم غذایی برای درمان ریزش مو

ریزش مو می تواند یک تجربه ناامید کننده و آزاردهنده باشد و اگر به دنبال راه حلی هستید قطعا تنها نیستید. ممکن است در مورد انواع روش های طبیعی برای تحریک رشد مو شنیده باشید. برخی از این روش ممکن است موثر باشند، به خصوص اگر کمبود مواد تغذیه ای دارید، بنابراین می توانید آنها را امتحان کنید. با این حال، اگر این روش ها جواب نداد، ممکن است ریزش موی شما ژنتیکی باشد. ریزش موی ژنتیکی معمولاً از یک الگوی خاص پیروی می کند، مانند شروع از شقیقه ها یا پیشانی و حرکت به عقب الکوی ریزش ارثی است. معمولا نمی توانید ریزش موی ژنتیکی را در خانه درمان کنید، اما خوشبختانه، هنوز گزینه هایی وجود  دارد.راهکار اصلی برای ریزش های ارثی مراجعه به پزشک متخصص پوست و تحت نظر ایشان بودن است.

تغییرات  در رژیم غذایی

رژیم غذایی تأثیر زیادی بر سلامت کلی بدن دارد و این شامل موهای شما نیز می شود. دریافت مواد مغذی مناسب به رشد مو کمک می کند و می تواند از ریزش مو جلوگیری کند. به خاطر داشته باشید که در بیشتر موارد، تغییرات رژیم غذایی کمکی نمی کند مگر اینکه از قبل کمبود مواد مغذی داشته باشید. اگر نیاز به بهبود در رژیم غذایی خود دارید، این تغییرات در واقع بسیار ساده هستند. مطمئن شوید که مواد مغذی مورد نیاز را هر روز دریافت می کنید.

1-  برای کاهش خطر ابتلا به ریزش مو یا آلوپسی از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده کنید.

 آلوپسی یک اصطلاح کلی برای بسیاری از انواع ریزش مو است و می تواند باعث ریزش مو در نقاط مختلف بدن شود. احتمالاً شنیده اید که رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به انواع مشکلات سلامتی کمک کند و می توانید ریزش مو را به این لیست اضافه کنید. به ویژه سبزیجات خام و گیاهان تازه موجود در رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند از شروع آلوپسی جلوگیری کند. سعی کنید از رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از سبزیجات و گیاهان را  استفاده کنید تا مشخص گردد آیا این روش به درمان ریزش مو کمک می کند. رژیم مدیترانه ای همچنین شامل پروتئین های بدون چربی، ماهی، روغن های سالم و میوه ها است و در عین حال غذاهای چرب و فرآوری شده  در این رژیم غدایی حذف می گردد.

2- حداقل کالری مورد نیاز در روز 1200 تا 1500 کالری است.

حتی اگر تغذیه ای مناسب  داشته باشید، اگر هر روز بدن کالری مورد نیاز خود را دیافت نکند، رشد موهای تان متوقف خواهد شد.  اگر از یک رژیم غذایی محدود پیروی می کنید و موهای شما شروع به نازک شدن می کند، یکی از دلایل آن می تواند عدم درثافت کالری مناسب باشد.  به طور کلی، همیشه روزانه 1200-1500 کالری مصرف کنید تا موهای شما انرژی کافی برای رشد صحیح داشته باشد. اگر در بررسی کالری دریافتی مشکل دارید، برنامه های زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند و در مقالات بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

3- بدن نیاز به میزان زیادی ویتامین دارد.

 ویتامین های A، B، D و E همگی به رشد موها کمک می کنند و کمبود آنها می تواند باعث ریزش مو شود. مطمئن گردید که مقدار زیادی غذاهای غنی از ویتامین در رژیم غذایی تان دارید تا از کمبود آنها جلوگیری کنید. برخی از بهترین منابع ویتامینی عبارتند از مرکبات، فلفل، سبزیجات سبز برگ، لبنیات، تخم مرغ و غلات کامل. همچنین می توانید ویتامین های گروهB  و D  مورد نیاز بدن را از  غداهای دریایی مانند ماهی و گوشت تامین کنید.

4- از موهای خود با سلنیوم محافظت کنید.

 سلنیوم یکی دیگر از مواد مغذی است که به محافظت از موهای شما کمک می کند و می تواند از ریزش آن جلوگیری کند. دوز توصیه شده روزانه سلنیوم 55 میکروگرم است، بنابراین سعی کنید تمام آنچه را که می توانید از رژیم غذایی معمولی خود دریافت کنید. برخی منابع سلنیوم گوشت، آجیل و سبزیجات  هستند. اکثر مردم تا زمانی که از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنند مقدار زیادی سلنیوم دریافت می کنند. خوردن بیش از حد سلنیوم می تواند سمی باشد، بنابراین پزشکان مکمل های سلنیوم را توصیه نمی کنند.

5- غذاهای غنی از آهن را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

رابطه دقیق بین آهن و رشد مو به خوبی شناخته نشده است. با این حال، بسیاری از افراد مبتلا به ریزش مو، کمبود آهن نیز دارند، بنابراین می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. مطمئن شوید که مقدار زیادی غذاهای غنی از آهن مصرف می کنید تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کنید. مردان به حدود 8 میلی گرم و زنان به 18 میلی گرم آهن در روز نیاز دارند. منابع غنی از آهن گوشت قرمز و مرغ، ماهی، لوبیا، عدس، سبزیجات سبز برگ و آجیل دریافت کنید.

6- توجه داشته باشید که زینک کافی در رژیم غذایی تان وجود داشته باشد .

کمبود روی همچنین می تواند باعث ریزش مو شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی از رژیم غذایی منظم خود دریافت می کنید. مقدار توصیه شده زینک 8 -11 میلی گرم در روز است که می توانید از غذاهای دریایی و صدف، گوشت قرمز، لوبیا، آجیل و غلات غنی شده دریافت کنید. همچنین می توان از مکمل های روی برای رفع کمبود استفاده کرد. قبل از مصرف هر نوع مکملی با پزشک تان مشاوره کنید تا مطمئن شوید که مقدار مناسب مصرف می کنید.

جدول محتوایی

سوالات خود را از ما بپرسید...