Venture into Your Beauty with Valendan

راهکارهایی برای حفظ رطوبت پوست

1- هر زمان که در منزل هستید از دستگاه بخور و رطوبت ساز هوا استفاده کنید.

دستگاه رطوبت ساز رطوبت را به هوا برمی گرداند و  به کاهش خشکی پوست شما کمک می کند.  روشن نگه داشتن دستگاه  بخور در حالی که در منزل هستید  به حفظ رطوبت بیشتر در پوست و کاهش خشکی کمک می کند.  سعی کنید دستگله بخور را در اتاق خواب  استفاده کنید تا محیطی مرطوب را ایجاد کنید. همچنین اگر چند ساعت در خانه هستید، می توانید دستگاه بخور خود را در طول روز روشن کنید.  استفاده از  دستگاه بخور را در هر اتاقی که هستید قرار دهید و روشن کنید.

2- دوش و استحمام خود را به کمتر از ۱٠ دقیقه محدود کنید.

دوش گرفتن طولانی مدت و حمام کردن ممکن است آرامش بخش باشد، اما می تواند خشکی پوست را بدتر کند.  زمان خود را تعیین کنید و سعی کنید دوش و حمام خود را بین ۵ تا ۱٠ دقیقه نگه دارید تا اثرات خشکی پوست را کاهش یابد.

نکته کلیدی:  حتماً در حمام را ببندید تا رطوبت در هنگام دوش گرفتن و حمام حفظ شود.  باز نگه داشتن درب هنگام دوش گرفتن باعث خروج رطوبت می شود و  می تواند باعث پوست شما شود.

3- از نشستن مستقیم در مقابل منبع گرما برای گرم ماندن خودداری کنید.

اگر سردتان است، لباس گرم بپوشید و خود را در پتو بپیچید تا گرم بماند.  مستقیماً در مقابل شومینه، بخاری یا مجرای گرمایش ننشینید زیرا  پوست شما را بیشتر خشک می کند. در شب های خیلی سرد، سعی کنید از پتوی برقی برای گرم ماندن استفاده کنید.  اگر پتو ندارید، یک پتو را به مدت ۵ تا ۱٠ دقیقه در خشک کن بیندازید تا گرم شود و سپس خود را در آن بپیچید.

جدول محتوایی

سوالات خود را از ما بپرسید...