Venture into Your Beauty with Valendan

چگونه لک صورت را درمان کنیم؟

پوست انسان حاوی سلول های ملانوسیت است که ملانین، رنگدانه ای که در پوست، مو و چشم یافت می شود، از طریق فرآیندی به نام ملانوژنز تولید می کند.  ملانین بیش از حد منجر به ایجاد لک. در پوست می شود که نمونه های شایع آن شامل کک و مک و لک های پیری است.  لک می تواند در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ضربه به پوست، یک مشکل پزشکی یا در اثر یک عارضه جانبی برخی داروها ایجاد شود.  اگرچه لک صورت یک بیماری جدی پزشکی به شمار نمی رود، ممکن است  بخواهید به دلایل زیبایی به دنبال درمان باشید.

علل لک صورت

1- انواع مختلف لک صو رت را بشناسید.

آشنایی با انواع لک صورت به شما کمک می کند تا مسیر درمانی مناسب را تعیین کنید و ایده هایی را در مورد تغییرات سبک زندگی به شما می دهد تا از تغییر بیشتر رنگ صورت جلوگیری کنید. نکته مهم این است که لک فقط روی صورت شما ایجاد نمی شود.

در ادامه با چهار نوع لک صورت یا هایپرپیگمانتاسیون آشنا خواهید شد:

 ✓لک بارداری یا ملاسما: این نوع لک ناشی از نوسانات هورمونی است و در دوران بارداری  ر.یدادی طبیعی است. همچنین این نوع لک  می تواند در نتیجه اختلال عملکرد تیروئید باشد و  یک عارضه جانبی در اثر  مصرف قرص های ضد بارداری یا داروهای هورمون درمانی رخ دهد. درمان این نوع لک  دشوار است.

 ✓لک های کبدی یا لنتیژین ها:به این نوع لک ها را  لک های پیری نیز می نامند. لک های کبدی  در ۹٠٪ افراد بالای ۶٠  سال یافت می شوند و معمولاً در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه نورخورشید خصوصا اشعه ماوراء بنفش  ایجاد می شوند. لنتیژین های ناشی از عوامل غیر ازخورشید به دلیل یک اختلال سیستمیک بزرگتر ایجاد می شوند. این نوع لک بیشتر روی پیشانی، بینی و گونه ها یافت می شوند.

✓ لک پس از التهاب (PIH): این لک به دلیل آسیب های پوستی مانند پسوریازیس، سوختگی، آکنه و برخی درمان های مراقبت از پوست ایجاد می شود. معمولاً با بازسازی و التیام پوست از بین می روند.

 ✓ لک ناشی از دارو: این لک ثانویه معروف به لیکن پلان، زمانی اتفاق میافتد که داروها باعث التهاب و فوران روی پوست شوند، این نوع لک غیر مسری است.

2- داروهای خود را در نظر بگیرید.

در بسیاری از موارد شما نمی توانید مصرف دارو را فقط به دلیل ایجاد هیپرپیگمانتاسیون متوقف کنید.  هایپرپیگمانتاسیون یک عارضه جانبی رایج کنترل بارداری و سایر داروهای حاوی هورمون است.  اگر تغییر به یک داروی جدید یا قطع مصرف آن یک گزینه است، باید در نظر بگیرید.  همیشه قبل از قطع هر داروی تجویز شده با پزشک خود صحبت کنید.

3- مشکل تان را با یک متخصص پوست در میان بگذارید.

به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا متوجه شوید نوع لک روی پوست شما ایجاد شده چیست. پزشک پس از پرسیدن سوالاتی در مورد سبک زندگی و سابقه پزشکی، پوست شما با استفاده از لامپ ذره بین معاینه می شود.  انتظار داشته باشید که متخصص پوست سؤالات زیر را بپرسد تا به شما در تعیین نوع لک پوستی تان کمک کند:

آیا از دستگاههای برنزه و سولاریوم برای برنزه کردن پوست تان استفاده می کنید؟

چند وقت یکبار از ضد آفتاب استفاده می کنید؟

میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید چقدر است؟

وضعیت تاریخچه پزشکی فعلی و گذشته شما چیست؟

آیا شما  به تازگی باردار شده اید؟

آیا شما یا اخیراً کنترل بارداری مصرف کرده اید یا درمان جایگزینی هورمونی انجام داده اید؟

چه داروهایی مصرف می کنید؟

آیا جراحی پلاستیک یا درمان های حرفه ای پوست انجام داده اید؟

آیا در دوران جوانی از ضد آفتاب استفاده می کردید؟

آشنایی با کرم ضد لک قوی ولندان

مناسب انواع پوست برای رفع لکه های تیره صورت، لب، گردن و لک های مقاوم

از بین برنده انواع لک ناشی از آفتاب، بارداری، افزایش سن، مصرف دارو

برطرف کننده انواع لک های تیره و مقاوم به درمان

لایه برداری ملایم و افزایش نفوذپذیری مواد موثره به پوست

روشن کننده و افزایش دهنده شفافیت پوست

پیشگیری از ایجاد مجدد لک

با جذب سریع و بدون ایجاد حساسیت

سازگار با انواع پوست با کمترینعوارضجانبی

حاوی آربوتین و آزلائیک اسید

وزن: 50 میلی لیتر

جدول محتوایی