Venture into Your Beauty with Valendan

آنچه در مورد روغن‌ های ضروری برای بیماری‌ های پوستی باید بدانید.

اسانس ها عصاره های غلیظ گیاهان مختلف هستند. اخیراً دانشمندان شروع به بررسی استفاده از این روغن ها در درمان بیماری ها از جمله بیماری های پوستی کرده اند. مردم در سراسر جهان از گیاهان و عصاره های گیاهی در طب سنتی خود استفاده می کنند، به چنین شیوه هایی رایحه درمانی و درمان طبیعی می گویند.   برخی شواهد علمی حاکی از آن است که برخی از روغن های ضروری دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتری و ضد قارچی هستند. این خواص می‌تواند اسانس‌ها را برای درمان های پزشکی مفید کند، اگرچه دانشمندان نیازمند انجام تحقیقات بیشتری در مورد فواید روغن های آروماتیک هستند. در این مقاله بررسی می کنیم که آیا روغن های ضروری برای بیماری های پوستی مفید هستند یا خیر. همچنین نحوه استفاده از روغن های ضروری و  احتیاط های احتمالی سلامتی را بررسی خواهیم کرد.

بهترین روغن ها برای ترمیم پوست

روغن‌های ضروری در درمان بسیاری از بیماری پوستی می توانند مفید باشند از جمله:

اگزما

اگزما بیماری پوستی است که حدود 15 تا 30 درصد از کودکان و 2 تا 10 درصد از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود پوست فرد دچار خشکی،  خارش‌، ترک خوردگی، التهاب و درد گردد. محققان باید تحقیقات بیشتری در مورد اسانس ها و اگزما انجام دهند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که روغن‌های ضروری ممکن است علائم اگزما را بهبود بخشند. به عنوان مثال، یک مطالعه معتبر بر روی کودکان مبتلا به اگزما نشان داد که اسانس‌ها  می توانند در درمان اگزما . تحقیقات دیگر منبع معتبر اشاره می کند که عصاره بابونه می تواند کمی مفیدتر از 0.5٪ هیدروکورتیزون، یک داروی رایج اگزما، در کاهش ناراحتی اگزما باشد. با این حال، از آنجایی که این مطالعه از روش دوسوکور استفاده نکرده است، نتایج می تواند غیر قابل اعتماد باشد.

پوست خشک 

تحقیقات کمی وجود دارد که نشان دهد روغن های ضروری می توانند به پوست خشک کمک کنند.

با این حال، اگر برخی از روغن‌های ضروری به درمان اگزما کمک کنند، ممکن است خشکی پوست را نیز بهبود بخشند. زیرا خشکی پوست از علائم اگزما است.

خارش پوست 

برخی از افراد دارای خارش مزمن پوست هستند که به عنوان خارش مزمن نیز شناخته می شود. این وضعیت می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و گاهی اوقات درمان آن دشوار است. دانشمندان ممکن است شواهدی پیدا کرده باشند که برخی از روغن های ضروری می توانند به خارش مزمن کمک کنند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که استفاده از روغن نعناع در  وازلین به طور قابل توجهی باعث بهبود خارش مزمن در مقایسه با ژله نفتی بدون روغن نعناع می شود. مطالعه‌ای در سال 2017 نتایج مشابهی را درباره روغن میخک یافت.

بثورات جلدی 

هیچ مدرک علمی مبنی بر کاهش بثورات اسانس وجود ندارد. از آنجایی که اسانس ها پتانسیل ایجاد واکنش های آلرژیک را دارند، به طور بالقوه می توانند باعث ایجاد بثورات شوند. آروماتراپی، روشی که قدمت آن به قرن ها قبل برمی گردد، از خواص درمانی اسانس های استخراج شده از گیاهان استفاده می کند. این روغن‌ها رایحه‌ها و اسانس‌های طبیعی گل‌ها، میوه‌ها، برگ‌ها و گیاهان را دارند که تجربه حسی لذت بخشی را ارائه می‌دهند. روغن های ضروری می توانند طیف وسیعی از فواید، از جمله تغذیه پوست، آرامش، و بهبود خلق و خو را ایجاد کنند. آروماتراپی با استفاده از ترکیبات معطر قوی موجود در اسانس ها ، جادویی اش را به نمایش می گذارد. هنگامی که روی پوست استفاده می شوند، عمیقا نفوذ می کنند و با گیرنده های بدن تعامل برقرار می کنند و واکنش های بیوشیمیایی را تحریک می کنند که باعث افزایش گردش خون، تحریک بازسازی سلولی و پشتیبانی از فرآیندهای طبیعی التیام پوست می شود.

روغن های ضروری دارای خواص قابل توجهی هستند که می توانند پوست شما را احیاء و جوان کنند. به عنوان مثال، روغن اسطوخودوس به دلیل اثرات تسکین دهنده آن شناخته شده است و آن را برای پوست های حساس یا تحریک شده عالی می کند. از طرف دیگر روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی است که آن را به انتخابی عالی برای پوست های مستعد آکنه تبدیل می کند. گنجاندن روغن‌های ضروری در روتین مراقبت از پوست شما می‌تواند به رفع نگرانی‌های خاص پوست کمک کند و پوستی سالم را تقویت کند.

مرطوب کنندگی:

 روغن های ضروری مانند گل رز و روغن جوجوبا می توانند پوست را عمیقاً مرطوب کنند و به مبارزه با خشکی و بهبود سطح آب رسانی کلی کمک کنند.

اثرات ضد پیری: برخی از روغن های ضروری مانند کندر و شمعدانی دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که می تواند به کاهش خطوط و چین و چروک ها کمک کند و درخشندگی جوانی را تقویت کند.

تسکین دهنده تحریکات: روغن بابونه و گل همیشه بهار به دلیل خواص آرام بخش خود مشهور هستند و آنها را برای تسکین قرمزی، التهاب و تحریک پوست ایده آل می کند.

 متعادل کردن تولید سبوم: روغن‌های ضروری مانند یلانگ یلانگ و نعناع هندی می‌توانند به تنظیم تولید سبوم کمک کنند و آن‌ها را برای انواع پوست‌های چرب و خشک مفید می‌سازند.

روشن کننده پوست: روغن های مرکبات، مانند پرتقال و گریپ فروت، حاوی اسیدهای طبیعی هستند که می توانند با لایه برداری ملایم پوست، چهره ای روشن تر و درخشان تر ایجاد کنند. ادغام آروماتراپی در روال مراقبت از پوست شما بسیار آسان است. به سادگی چند قطره از اسانس انتخابی خود را به روغن حامل مورد علاقه خود مانند روغن جوجوبا یا بادام اضافه کنید و از آن به عنوان یک مرطوب کننده مغذی یا برای ماساژ لوکس صورت استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با ترکیب روغن‌های ضروری با آب مقطر، ماست صورت سفارشی خود را ایجاد کنید، و در طول روز یک عطر با طراوت را به خود بدهید.

جدول محتوایی