Venture into Your Beauty with Valendan

اصلاح رژیم غذایی برای پیشگیری و درمان آکنه

1-   رژیم غذایی سالم داشته باشید. ترجیحا از گوشت‌هایی که حاوی هورمون‌ها و مواد مشابه هستند و می‌توانند هورمون‌های شما را از تعادل خارج کرده و باعث آکنه شوند، پرهیز کنید. در عوض، مقدار زیادی فیبر، سبزیجات تازه و میوه بخورید. غذاهای غنی از ویتامین A، C، E و روی می توانند از طریق خواص ضد التهابی مواد مغذی، به کاهش شدت آکنه کمک کنند. برخی از منابع مناسب این ویتامین ها عبارتند از:

فلفل قرمز شیرین

کلم پیچ

اسفناج

برگ های آمارانت

شلغم سبز

سیب زمینی شیرین

كدو حلوايي

کدو حلوایی

انبه

گریپ فروت

طالبی

2-  در رژیم غذایی حتما روی مصرف کنید. مطالعات نشان می دهد که زینک درمانی خوراکی می تواند به درمان آکنه کمک کند. روی یک ماده معدنی ضروری با خواص آنتی اکسیدانی است. این به محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از باکتری ها و ویروس ها کمک می کند. سطح کمی روی اندکی معمول است، اما مصرف مولتی ویتامین و خوردن یک رژیم غذایی سالم باید تمام روی مورد نیاز شما را تامین کند. البته می توانید مکمل مصرف کنید، بهترین منابع غذایی روی عبارتند از:

صدف، میگو، خرچنگ و صدف

گوشت های قرمز

طیور

پنیر

لوبیا

دانه های آفتابگردان

كدو حلوايي

توفو

میسو

قارچ

سبزی پخته شده

روی به راحتی جذب می شود: روی پیکولینات، سیترات روی، استات روی، روی گلیسرات و روی منومتیونین. اگر سولفات روی باعث تحریک  دستگاه گوارش و معده تان می شود، می توانید شکل دیگری مانند سیترات روی را امتحان کنید.

3- ویتامین  A بیشتری مصرف کنید. طبق مطالعات، اگر آکنه شدید دارید، ممکن است سطوح ویتامین A پایینی داشته باشید. ویتامین A یک ماده ضد التهابی است که هورمون های شما را متعادل می کند و ممکن است به کاهش تولید چربی پوست کمک کند. شما می توانید مصرف ویتامین A خود را با خوردن یک رژیم غذایی سالم و پرهیز از چربی های ناسالم مانند مارگارین، روغن های هیدروژنه و غذاهای فرآوری شده افزایش دهید. ویتامین A بیشتر در هویج، سبزیجات برگ سبز و میوه های زرد یا نارنجی یافت می شود. اگر مکمل مصرف می کنید، دوز توصیه شده روزانه ۱۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ IU (واحد بین المللی) است. دوزهای بالای ویتامین A می‌تواند عوارض جانبی سمی از جمله نقایص مادرزادی داشته باشد، بنابراین مراقب میزان مصرف ویتامین A روزانه خود  باشید.

4 ویتامین C بیشتری مصرف کنید. ویتامین C می تواند بهبودی آکنه را سرعت ببخشد. . ویتامین C تا حدی با کمک به ساخت کلاژن، پروتئین مهمی که برای ترمیم بافت پوست، غضروف، عروق خونی و التیام زخم ها استفاده می شود، این کار را انجام می دهد. شما می توانید ۲ تا ۳ دوز ویتامین C برای مجموع ۵۰۰ میلی گرم در روز مصرف کنید. همچنین می توانید غذاهای غنی از ویتامین C را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. منابع طبیعی خوب ویتامین C عبارتند از:

فلفل قرمز یا سبز شیرین

مرکباتی مانند پرتقال، پوملو، گریپ فروت، لیموترش یا آب مرکبات غیر غلیظ.

اسفناج، کلم بروکلی و کلم بروکسل

توت فرنگی و تمشک

گوجه فرنگی

5-  چای سبز بنوشید. نوشیدن چای سبز ارتباط مستقیمی با پیشگیری از آکنه ندارد. اما حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که اثرات ضد پیری نشان می دهد و از پوست محافظت می کند. اینها می توانند به پوست شما کمک کنند شاداب تر و جوان تر به نظر برسد. برای تهیه چای سبز، ۲ تا ۳ گرم برگ چای سبز را در یک فنجان آب گرم (۸۵-۸۰ درجه سانتیگراد) به مدت ۳تا ۵ دقیقه دم کنید. چای سبز را می توان دو تا سه بار در روز مصرف کرد. چای سبز همچنین ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشد که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. برخی تحقیقات نشان می دهد که چای سبز به ویژه در محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV مفید است.

ژل‌کرم مناسب‌ ضد آکنه قوی ‌ولندان Valendan

کرم ضد جوش قوی

مناسب پوست های چرب، مختلط و دارای آکنه

فرمولاسیون تخصصی برای از بین بردن لکه های ناشی از جای جوش

حاوی اکتیو های موثر در درمان جوش های مقاوم

جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری مولد آکنه و جوش

تنظیم کننده ترشح چربی و قابض منافذ پوست

آنتی باکتریال و ضد التهاب

مات کننده و از بین برنده براقیت

حاوی رتینول، سالیسیلیک اسید و روغن درخت چای

جدول محتوایی