Venture into Your Beauty with Valendan

با تغییر سبک زندگی از چرب شدن پوست جلوگیری کنیم.

۱. برای کنترل چربی صورت از یک رژیم غذایی سالم سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا_ ۳ استفاده کنید.

این غذاها ظاهر و بافت پوست تان را بهبود می بخشد.  از مصرف غذاهای پرچرب و قندی که باعث چرب شدن پوست می شوند خودداری کنید.

برای اسیدهای چرب امگا 3، غذاهایی مانند سالمون، ماهی تن، گردو و بذر کتان بخورید.  به ویژه اگر ماهی نمی خورید، مصرف روغن ماهی را به عنوان مکمل در نظر بگیرید.

از غذاهای چرب که شرایط پوست چرب را تشدید می کنند، خودداری کنید. چربی های ناسالم مانند کره، گوشت گاو و غذاهای سرخ شده را حذف کنید.  آنها را با چربی های سالم موجود در غذاهایی مانند آجیل، دانه ها، آووکادو و ماهی جایگزین کنید.

تا حد امکان از غذاهای طبیعی و میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. برخی از سبزیجات که به ویژه برای پوست مفید هستند عبارتند از اسفناج، گوجه فرنگی و هویج.

ثابت شده است که شکلات در مقادیر کم برای پوست شما مفید است!

۲. زیاد ورزش کنید و فعالیت بدنی زیادی داشته باشید.

مطالعات نشان می دهد که فعالیت بدنی، باعث طیف وسیعی از فواید را برای پوست تان می شود، از جمله از چربی پوست چلوگیری می کند.  ورزش منظم به سلامت و صافی پوست تان کمک می کند.

با ورزش منظم استرس زندگی خود را کاهش دهید.  سعی کنید چهار بار در هفته فعالیت بدنی داشته باشید.  به باشگاه بروید، دوچرخه سواری کنید یا با دوستانتان بسکتبال بازی کنید. هر ورزشی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که به طور منظم ورزش می کنید.

مطمئن شوید که همیشه بعد از ورزش دوش بگیرید تا عرق و باکتری ها از بین بروند. اگر اجازه دهید باکتری ها تجمع پیدا کند، می تواند منجر به مشکلات پوستی بیشتری شود.

استرس سطوح بالاتری از آندروژن ها را تحریک می کند که باعث ایجاد واکنش زنجیره ای مشابه در تولید چربی پوست می شود.  خانم هایی که بطور ژنتیکی پوست چرب دارند ممکن است در طول قاعدگی یا زمانی که از آلرژی، سرماخوردگی و سایر بیماری ها رنج می برند، علائم بیشتری داشته باشند.   با فعالیت های کاهش دهنده استرس از افزایش آندروژن ها  و افزایش تولید چربی جلوگیری کنید.

۳. برای مقابله با استرس، تکنیک های آرامش یا مدیتیشن را تمرین کنید.

ارتباط قوی بین سلامت روان و سلامت پوست وجود دارد.  استرس یکی از دلایل شایع آکنه و پوست چرب است.   با کاهش استرس در زندگی خود، روی حفظ ذهنیت مثبت خود کار کنید و در نتیجه پوست تان از شما تشکر خواهد کرد!

ارتباط بین استرس و آکنه سالهاست که مورد توجه مردم قرار گرفته است.  تحقیقات نشان داده است که بدن در زمان استرس بالا سطوح بالاتری از آندروژن(هورمون مردانه) و کورتیزول تولید می کند.  این هورمونها  غدد چربی را تحریک می کنند و باعث افزایش تولید چربی پوست می شوند.

مدیتیشن و تنفس آرام را تمرین کنید.  روی تنفس عمیق و آهسته از طریق بینی تمرکز کنید و تمام عواملی که حواستان را پرت میکنند را حذف کنید.  احساس کنید استرس از بین می رود.

یوگا نیز یک کاهش دهنده استرس عالی است.   در صورت امکان  در کلاس های یوگا شرکت کنید!

۴. شب ها استراحت کامل داشته باشید.

هر شب هفت تا نه ساعت بخوابید.  بدن شما هنگام خواب پوست شما را بازسازی و احیا می کند.  کمبود خواب توانایی بدن تان را برای حفظ پوست سالم مختل می کند.

خواب هم با استرس مرتبط است و کم خوابی می تواند باعث چربی پوست و آکنه شود.  شب خوب بخوابید تا شاد و سالم بمانید!

کمبود خواب همچنین باعث ایجاد چین و چروک، پف کردن چشم ها و بی درخشی پوست شود.

خواب زیاد هم می تواند باعث آسیب به سلول های پوست شما شود. پرخوابی به  ده ساعت به بالا اطلاق می شود.

۵ .مقدار زیادی آب بنوشید تا پوستتان آبرسانی شود.

آبرسانی پوست کلید حفظ سلامت پوست است.  آب با تنظیم نسبت آب به چربی پوست، جوش ها را متوقف می کند.

پزشکان نوشیدن هشت تا ده لیوان آب را در روز توصیه می کنند.

آب ناکافی می تواند باعث ایجاد چین و چروک، پوست کدر و منافذ برجسته تر شود.  به همین ترتیب، کم آبی بدن و جوش های آکنه اغلب با هم مرتبط هستند.

کم آبی باعث ایجاد تغییراتی در غدد چربی در پوست شما می شود و باعث تجمع چربی روی پوست شما می شود. آبرسانی پوست شما را در سطوح سالم تر نگه می دارد.

نوشیدن آبلیمو نیز عالی است.  پوست شما را هیدراته نگه می دارد و سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است. آب لیمو برای درمان آکنه نیز موثر است.  برای داشتن پوستی سالم آبلیمو را صبح با معده خالی بنوشید!

جدول محتوایی