Venture into Your Beauty with Valendan

چگونه با درمان های خانگی اسکار پس از آکنه را کاهش دهیم.

اسکار آکنه زمانی رخ می دهد که یک جوش یا کیست از بین برود یا باز شود و لایه ای از پوست آسیب دیده باقی بماند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان‌های خانگی طبیعی کسب کنید تا از آنها برای رهایی از شر جای زخم آکنه استفاده کنید و پوستی شاداب‌تر و صاف‌تر نشان دهید.

برای کاهش اسکار (جای ) آکنه با درمان های خانگی همیشه صورت تان را با شوینده های غیرصابونی بشویید. شوینده با نوک انگشتان ماساژ بدهید، از پارچه زبر و برس استفاده نکنید.
لایه برداری پوست ممکن است همچنین باعث کاهش اسکار بشود اما یک لایه بردار ملایمی مانند بلغور جو و جوش شیرین انتخاب کنید.
اگر پوست تان حساس است از لایه بردار بیش از یک تا دو بار در هفته بیشتر استفاده نکنید.
برای درمان فشرده درمان هایی مانند آلفاهیدروکسی اسید(اسیدهای میوه) یا ژل های حاوی عصاره پیاز را امتحان کنید که باعث کمک به بازسازی پوست و کاهش اسکار می شوند.
بعد از شوینده همیشه از مرطوب کننده با خاصیت تسکینی مانند الوئه ورا یا پماد کالاندولا استفاده کنید.

 با علل و عوامل خطر ایجاد اسکار آکنه آشنا شوید.

برداشتن، بیرون آوردن یا فشار دادن یک جوش می تواند باعث ایجاد جوش های بیشتر و اسکارهای دائمی آکنه شود. هرچه جوش های کمتری داشته باشید، احتمال ایجاد اسکار آکنه کمتر می شود. درمان آکنه برای جلوگیری از ایجاد اسکار مهم است، به خصوص با هر یک از موارد زیر:

1- کیست ها و ندول های دردناک شدید.

ندول ها جوش های سفت، بزرگ و ملتهب هستند. کیست ها جوش های پر از چرک و دردناکی هستند که هر دو در عمق پوست ایجاد می شوند و اغلب می توانند باعث ایجاد زخم شوند. به این “آکنه کیستیک” می گویند.

2- آکنه ای که از سنین پایین شروع می شود.

این اغلب در عرض چند سال به آکنه شدید تبدیل می شود. متخصصان پوست توصیه می کنند که یک نوجوان پیش از نوجوانی که آکنه دارد معاینه پوست انجام شود. درمان آکنه قبل از اینکه شدید شود، خطر ایجاد اسکار آکنه را کاهش می دهد.

3- خویشاوندان خونی که اسکار آکنه دارند.

تمایل به ایجاد اسکار آکنه اغلب در این خانواده وجود دارد.

از دست زدن به صورت خود اجتناب کنید.

آلودگی و باکتری روی دست‌ها می‌توانند منافذ پوست را مسدود کرده و در صورت لمس بیش از حد صورت، باعث ایجاد آکنه شوند. اگر به دلیل آکنه احساس سوزش می کنید، از یک دستمال مرطوب صورت روزانه و بدون روغن استفاده کنید تا کثیفی اضافی را از بین ببرید و سوزش را کاهش دهید. در برابر وسوسه لمس یا ضربه زدن به صورت خود مقاومت کنید.

1- دست های خود را با شستن مکرر آنها یا استفاده از ضدعفونی کننده دست در حال حرکت تمیز نگه دارید.

2- جوش های خود را فشار ندهید و یا از بین نبرید. این امر خطر ایجاد اسکار را افزایش می دهد. در برخی موارد، فشار دادن یک جوش ممکن است باکتری را حتی بیشتر گسترش دهد.

3- جوش ها را با موهای خود نپوشانید. با دم اسبی، هدبند یا گیره موها را از صورت خود دور نگه دارید.۳)همچنین متخصصان پوست توصیه می کنند که موهای خود را در صورت چرب بودن به طور مرتب بشویید. روغن می تواند به پیشانی و صورت شما منتقل شود و منجر به جوش شود

از قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید خودداری کنید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب متوسط برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است. این به بدن شما کمک می کند ویتامین D تولید کند. اما اسکار آکنه که در معرض اشعه ماوراء بنفش بیش از حد خورشید قرار می گیرد اغلب دائمی می شود.

1- قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز ممکن است باعث ایجاد لک های ناشی از خورشید شود که به عنوان لنتیژین های خورشیدی شناخته می شوند. لکه های خورشیدی در زیر لایه های پوست شروع به تشکیل می کنند و با افزایش سن باعث ایجاد لک های تیره کوچک روی سطح پوست شما می شوند.

2- برای محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید، از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF30 (فاکتور محافظت در برابر نور خورشید) استفاده کنید.

۴.  برخی از فیلترهای شیمیایی موجود در کرم های ضد آفتاب ممکن است باعث آلرژی شوند. ممکن است بخواهید با یک متخصص پوست مشورت کنید تا کرم ضد آفتاب مناسب شما را پیدا کنید.

لوازم آرایشی را با دقت انتخاب کنید.

برخی از محصولات آرایشی می توانند آکنه را بدتر کنند و خطر ایجاد جای زخم را افزایش دهند. لوازم آرایشی غیر سمی را انتخاب کنید و آنها را کم استفاده کنید.

۱- از محصولات پوست فاقد پارابن استفاده کنید.

پارابن ها مواد نگهدارنده ای هستند که در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند. آنها می توانند برای افرادی که از آکنه رنج می برند باعث تحریک و التهاب پوست شوند و ممکن است یک آلرژن بالقوه باشند. بوتیل و پروپیل پارابن سمی تر از متیل پارابن و اتیل پارابن هستند. اما، دومی راحت تر توسط بدن انسان جذب می شود.

۲- از محصولات آرایشی با رنگ های مصنوعی استفاده نکنید.

پوست شما تقریباً 60 درصد از تمام مواد اعمال شده روی سطح خود را جذب می کند. از لوازم آرایشی با رنگ های مصنوعی خودداری کنید. به طور خاص، از E102، E129، E132، E133 و E143 اجتناب کنید. آنها علاوه بر اینکه برای پوست شما مضر هستند، نوروتوکسین هستند و ممکن است باعث سرطان شوند.

۳-  برای پوست و مو از لوازم آرایشی فاقد چربی استفاده کنید.

۴- بلافاصله پس از شستن پوست خود آرایش نکنید، زیرا می تواند منافذ پوست را مسدود کند و منجر به ایجاد جوش های بیشتر شود.

۵- پس از آرایش، همیشه صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید تا از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری کنید.

جدول محتوایی